onsdag den 2. januar 2013

Sukkerfri - dag 01

Jeg så et program i går aftes på dr.dk/nu, der handlede om sukkerafhængighed, og må desværre tilstå, at jeg er narkoman og sukker er mit drug. Forsøgspersonerne skulle på afvænning i 21 dage for at være helt sukkerfri, og jeg har besluttet, at jeg vil prøve det samme.

Så nu kommer det til at hedde en uge uden hvedemel og sukker, en uge uden hvedemel og sukker - både tilsat og frugtsukker, og en uge uden hvedemel og sukker, hvor jeg igen må spise frugt.

Den første dag er gået.
Der var morgenmad på arbejdet, med rundstykker, nutella og morgenkager.

Jeg spiste ingenting - juhuuuuu

Det jeg i stedet spiste var:

  • Morgenmad: tun, tomat og fetaost med olivenolie.
  • Formiddagssnack: banan og en håndfuld mandler.
  • Frokost: spidskål med gulerødder og ananas.
  • Eftermiddagssnack: appelsin
  • Aftensmad: wrap lavet af to æg med laks, smøreost og avokado.
  • Aftensnack: frugtsalat med fløde.

Første dag var let nok at komme igennem, da jeg jo stadig har frugtsukkeret, så jeg glæder mig til næste uge uden frugt.




Ingen kommentarer: