lørdag den 29. december 2012

Madplan uge 1 2013

Ny uge, ny måned og nyt år!

En uge uden ovn, en uge uden mel, sukker og kartofler.

Har fået kløende udslæt på armen og på halsen. Har lige haft to uger med forkølelsessår, hoste og træthed. Vi trænger alle i familien til nye kræfter, og da en kollega har haft held med at udskifte sukker og mel med dadler og nødder og dermed forbedret kløende hårbund, tænker jeg, at vi her i familien skal prøve det samme - bare i 14 dage. Dog får yngste mand stadig kartofler, pasta og pizza. Min kollega siger, at den første uge er den værste. Vi starter d. 2. Januar 2013.


  • Lørdag: Mozzerellagratineret kylling i tomat sauce. Kål til mig og gemalen, ris til yngste.
  • Søndag: laks med broccolisalat. Kartofler til yngste.
  • Mandag: sushi fra Sota sushi i Århus - første gang jeg skal have derfra og jeg glæder mig.
  • Tirsdag: broccolisalat med bacon og dertil Kyllingespyd. 
  • Onsdag: wrap lavet af æg, med laks, dild og avocado.
  • Torsdag: pasta med kød- og squashsauce. Kål til mig og gemalen.
  • Fredag: pizza til yngste. Falafler og raita til mig og gemalen.

Ingen kommentarer: