fredag den 21. marts 2008

Marseille tur-retur



I slutningen af januar var jeg et smut i Marseille i forbindelse med mit arbejde. Det var første gang, jeg besøgte byen, men det er helt sikkert ikke den sidste. På vej derned mellemlandede vi Amsterdam, og her blev jeg budt på min første Starbucks kaffe. En kaffe-latte-ting med vanilie smag, som var ok (er nok mere til en ganske almindelig espresso med mælk, som den jeg plejer at få til morgenmaden i Spanien). Derimod blev jeg alvorligt forelsket i deres muffins med citron og birkes, og dem skal jeg helt sikkert selv prøve at genskabe en dag.

Inden jeg tog til Marseille, besluttede jeg mig for, at der var tre ting, jeg skulle finde inden jeg tog derfra: en pose med de dejlige karameller Carambar, et stykke blød fransk nougat, og så skulle jeg finde et bageri og købe mig en chausson aux pommes. Med lidt hjælp fra venlige franksmænd blev alle tre ting fundet. To af tingene fandt plads i kufferten, og er siden blevet brugt til at glæde et par kolleger, til en kage og til fredagshyggen. Kagen blev spist på et gadehjørne.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: