fredag den 1. januar 2010

Forstadsfruens fisefornemme forførende chokoladekugler




Opskriften på disse lækre havregrynskugler, har jeg fået af min bror.

Det er luksusudgaven af de traditionelle havregrynskugler og de smager helt forrygende.
Her i julen lavede jeg en portion - halvdelen blev dyppet i smeltet chokolade og rullet kokos, og den anden halvdel blandede jeg med mel, natron og bagepulver. Denne dej trillede jeg til kugler, som blev bagt i ovnen ved 200 grader, til de var lidt hårde udenpå. Småkagerne blev spist så hurtigt, at jeg ikke nåede at tage et billede af dem.


Havregrynskugler:

- 250 gr smør
- 4 dl havregryn
- 1 ½ dl flormelis
- 100 gr figenpålæg
- 1 ½ tsk vanillesukker
- 2 spk stærk kold kaffe
- ½ pakke nougat
- 3 tsk kakao

Chokolade og kokos

Det hele blandes sammen. Trilles til kugler, som dyppes i smeltet chokolade og rulles i kokos.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: