lørdag den 3. januar 2009

Zebra Kage




I efteråret 2008 faldt jeg over denne kage hos Farida. Kagen er utrolig nem at lave, dog formår jeg stadig ikke helt (selv efter to forsøg), at få den smukke zebrastruktur frem. Jeg har nu læst på Faridas nye blog, at grunden til at strukturen ikke kommer ordentlig frem er, at jeg har brugt for meget kakao. Jeg har hver gang brugt 4-5 spsk. fulde, i stedet skal man bruge 1-2 spsk. på den måde bliver den mørke dej ikke så tyk og falder ikke til bunds.

Anden gang jeg lavede kagen, tog jeg den med til en efterårsfest i A's skole, og også her vakte den opsigt. Jeg skal helt sikkert lave kagen en 3. gang.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Gala, I am so glad you made this cake. Yours looks great. I see that you used chocolate on top for decoration. It is a great idea!Thanks for referring to me. Cheers from my kitchen:) And Happy New Year!